Ben je al lid van Radio Merlijn? Klik hier om in te loggen LOGIN
Veelgestelde vragen
Op deze pagina vind je antwoorden op de meest gestelde vragen. Zit jouw vraag er niet tussen? Stuur ons een mail via info@radiomerlijn.nl
Moet ik betalen om te luisteren naar Radio Merlijn?
De radioprogramma's van Radio Merlijn zijn gratis te beluisteren. Dit geldt voor de live programma's en de programma's op de Uitzending Gemist pagina.
Wat houdt een lidmaatschap in van Radio Merlijn?
Als lid van Radio Merlijn help je ons via je bijdrage om de kosten te dragen voor o.a. de muziek, de servers waarop de radiostream, de website en de chat draaien. Plus alle andere kosten die nodig zijn om de website te onderhouden en de programma's te ontwikkelen. De kosten om Radio Merlijn te laten bestaan bedragen rond de € 1.600,= per maand, exclusief de uren die wij, Sander en Daisha wekelijks in de radio steken. Dus iedere bijdrage/donatie is van harte welkom.
Als lid kun je de programma's van de afgelopen week downloaden om later terug te luisteren. Daarnaast heb je toegang tot alle radioprogramma's vanaf 8 mei 2020 (dit is de datum dat we de website hebben uitgebreid met het nieuwe radio archief).
Als lid kun je ook je favoriete radioprogramma's toevoegen aan je persoonlijke lijst. Hierdoor hoef je je favoriete programma's niet meer per sé te downloaden, maar kun je ze via je lijst eenvoudig weer terugluisteren.
Uit welke lidmaatschappen kan ik kiezen?
Er zijn drie soorten lidmaatschappen:
* Halfjaar lidmaatschap (€ 30,= éénmalig of via een automatische incasso)
* Jaar Lidmaatschap (€ 50,= éénmalig of via een automatische incasso)
* Radio Merlijn Ambassadeur (€ 10,= per maand, alleen via automatische incasso)
Het Radio Merlijn Ambassadeur is bedoeld voor luisteraars die een vaste bijdrage willen leveren aan Radio Merlijn. Dit gaat altijd via een automatische incasso. Bij de overige soorten lidmaatschappen (jaar en halfjaar) kun je kiezen voor een eenmalige betaling óf een automatische incasso. Bij een eenmalige betaling loopt je lidmaatschap vanzelf af. Een automatische incasso wordt vernieuwd aan het einde van je lidmaatschapsperiode. Je kunt een automatische incasso annuleren via je lidmaatschap overzicht pagina
Waarom kan ik sommige radioprogramma's niet downloaden?
Sommige radioprogramma's worden ter beschikking gesteld door andere uitgevers zoals Home Academy. Wij mogen deze programma's uitzenden, maar niet als download ter beschikking stellen. Je kunt deze programma's direct aanschaffen via www.home-academy.nl of via andere websites (we vermelden dan het ISBN nummer van het luisterboek erbij). Deze radioprogramma's zijn alleen te beluisteren via Uitzending Gemist, zolang de serie live wordt uitgezonden.
Kan ik radioprogramma's downloaden op mijn smartphone?
Downloaden is altijd mogelijk via je PC of laptop. Vanwege de duizenden soorten smartphones kunnen we niet garanderen dat het downloaden op een smartphone werkt. Op iOS apparaten werkt het downloaden bijvoorbeeld nooit omdat het besturingssysteem dit niet toestaat. Als het werkt heb je geluk, werkt het niet, download dan het radioprogramma via je PC en zet ze daarna over op je smartphone.
Hoe weet ik wanneer mijn lidmaatschap afloopt?
Zowel voor automatische incasso's als eenmalige lidmaatschappen ontvang je 14 dagen voor de einddatum van je lidmaatschap een herinnering via de mail. Je kunt ook op je lidmaatschap overzicht pagina zien tot wanneer je lidmaatschap geldig is.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten...
Je kunt eenvoudig een nieuw wachtwoord instellen door te klikken op de link 'wachtwoord vergeten?' op het inlogscherm. Nadat je je gegevens hebt ingevuld ontvang je een email met een button/link om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Let op! Veel computers/webbrowsers onthouden je laatst gebruikte wachtwoorden. Deze worden dan automatisch ingevuld bij het inlogscherm. Als je net je wachtwoord hebt veranderd, type dan altijd eerst je nieuwe wachtwoord in. Want het automatisch ingevulde wachtwoord is je oude, ongeldige wachtwoord.
De uitzending gemist/lid-worden pagina wordt niet geladen?
De website van Radio Merlijn maakt gebruik van moderne web-technieken om een zo goed mogelijke ervaring te bieden. Oudere webbrowsers worden daarom niet ondersteund. Je kunt zien dat je een verouderde browser hebt, door de waarschuwing bovenaan de website. Hier vind je ook een link naar https://browser-update.org. Deze website is bedoeld om je te helpen je webbrowser bij te werken naar de laatste en meest veilige versie.
Ik wil mijn praktijk, product of evenement promoten. Kan dat via Radio Merlijn?
Radio Merlijn is vrij van reclame. Advertenties zijn ook niet nodig omdat we financieel worden ondersteund door onze leden. Daarom maken we geen reclame/promotie op de radio en vind je ook geen reclamebanners die alle lege ruimtes op de website opvullen.